Fotografski kutak: slike s penjanja.

na slici: Sanja Djurin, Iva Katela
gdje: Mala Mojstrovka
foto: Gordan Budi, 01/2009

Uitaj iduu fotografiju ...
AO HPD Željezničar
Povijest odsjeka
Alpinistička škola
Alpinistički i sportski smjerovi u Hrvatskoj
Klek

Velebit

Okić

Paklenica

Vela draga

Kalnik

Sisol

Biokovo

Ledolomstvo u Hrvata (i malo šire)

Stijene iznad Bribira

Omiš

Popis prvenstvenih smjerova AOŽ - neautorizirana kronika

Knjižnica odsjeka
Ekspedicije, putovanja, izleti
Novosti
Linkovi

Avanture iz Hobbitona, 19-20.10.19.
Klasika i neoklasika Paklenice (12&13.10.2019.)
Ne bas uspavani Div - Klek 2019.
Dnevnik terena (Kamenjak 14. i 15. 9. 2019.)
Grazer Bergland - izvještaj o nezgodi

Upozorenje

Penjanje je, po svojoj prirodi, potencijalno opasna aktivnost. Suština penjačkog iskustva jest u donošenju odluka: koje osiguranje upotrijebiti, koje smjerove penjati, kojoj informaciji vjerovati. više

RSS Feed

RSS je tehnologija koja omogućuje jednostavan način za automatsko preuzimanje informacija sa web stranica koje vam se sviđaju. više

Kontakt

Lokacija: Biokovo - Kuranik

Stijena: J stijena

Smjer: S

Prvenstveni uspon: Miroslav Nemec, Neven Petrović, Silvija Hižman, Nedjeljka Halec

Datum: 5.5.1989.

Ocjena: 5/3

Visina: 700 m (dužina 950 m)

Vrijeme penjanje: 4 i pol sata

Oprema: Alpski rack: klinovi, kladivo, kompleti, čokovi, gurtne i kaciga.

Karakteristika:

Dostup: Iz sela Bast markiranim putem za Motiku, te nakon 20 min. Uz mali sipar, do pod izrazito rebro koje se pruža od Zapada prema Istoku.

Silaz: Još 200 m gore, po razvedenom terenu, do vrha stijene, te desno do lovačke kuće Osičine. Od kuće markiranim putem do Basta za 1 sat i 15 minuta.

Opis: Ulaz je 10 m desno od izrazitog točila na početku rebra. Ravno gore po pločama (III), te desno na kamene blokove, kojima još 7 m do osiguravališta. Dalje po blokovima, preko široke travnate police (II), i još 10 m gore na osiguravalište. Dalje ravno do drveta (III-), te lijevo po rebru 15 m gore na štand. Grebenom (II), te preko malog sedla na štand. Vertikalnom pukotinom, koja siječe klinastu ploču, 4 m gore, pa lijevo na njen brid (IV-) i dalje na osiguravalište. Grebenom do spoja s travnatim žlijebom (III), na štand. Gore do drveta i na lagani teren. Tu se iz smjera može izaći, prema istoku, laganim terenom, dolje na markirani put.

Mi nastavljamo 14 (!) dužina užeta po laganom terenu (I-II) do pod stijenu, koju siječe izraziti, dobro vidljiv, žlijeb, u čijem se donjem dijelu nalazi uočljiva crna rupa.

Pukotinom ravno gore prema rupi, te 5 m prije nje priječiti desno u žlijeb (IV), a zatim preko ploča (k) 10 m gore (V) na loše osiguravalište. Po pukotini, a zatim lijevo (V, k), pa onda desno gore, preko prevjesa (V), te u žlijeb, i njime na lakši teren.

Detaljnije o smjeru: Najzaslužniji za nastanak ovog uspona jest Miroslav Nemec - Jaro jer se ideja da bi na tom mjestu valjalo ispenjati smjer rodila u njegovoj glavi za vrijeme ljenčarenja u Baškoj vodi, dok je promatrao biokovske stijene. Odatle se, naime, veoma jasno vidi logična grebenska linija koja ima oblik slova "S" (po čemu je smjer i dobio ime). Za realizaciju projekta mobilizirao je ostatak spomenute ekipe, dao se na djelo i stvar prvi uspješno dovršio u navezu sa Silvijom. A Nevena i Nedjeljku na vrhu je trebalo čekati još neko vrijeme, budući da je prvospomenuti iz ovog naveza i više nego pažljivo plazio po glatkim pločama vršnog dijela smjera dobro poznajući nepopravljivu, gotovo legendarnu, smušenost svoje partnerice.

Napomene: Smjer ima barem jedno ponavljanje. Izveli su ga Jakob Posavec - Žak, Danko Cvitković - Pješak i još neki članovi AO "Zagreb-Matica" u studenom 1989. No, za izlaz na vrh stijene iskoristili su neku malo drugačiju varijantu od prvih penjača.

created by: klacko @ 2005-12-19 11:42:42 / updated by: neven @ 2005-12-22 12:49:07