Fotografski kutak: slike s penjanja.

na slici: Ana i Trpimir
gdje: Pag-Stogaj, Stigma VI- 60m
foto: Miroslav Ristovski, 05/2008

Učitaj iduęu fotografiju ...
AO HPD ®eljezničar
Povijest odsjeka
Alpinistička ¹kola
Alpinistički i sportski smjerovi u Hrvatskoj
Knji¾nica odsjeka
Ekspedicije, putovanja, izleti
Novosti
Arhiva novosti

Arhiva iz vremena prije nastanka ovih stranica

Linkovi

Novosti
Grossglockner via StĆ¼dlgrat 29.04.2018 - izvjeĀ¹taj
IzvjeĀ¹taj o pohodu - ekspediciji 2017. u podruĆØje Monte Rose
LJAĀ© 2017 - IzvjeĀ¹taj s Kleka
LJAĀ© 2017 - IzvjeĀ¹taj iz Paklenice
Ljetna AlpinistiĆØka Ā©kola (LJAĀ©) - Izlet OkiƦ i Ravna Gora

Upozorenje

Penjanje je, po svojoj prirodi, potencijalno opasna aktivnost. Su¹tina penjačkog iskustva jest u dono¹enju odluka: koje osiguranje upotrijebiti, koje smjerove penjati, kojoj informaciji vjerovati. vi¹e

RSS Feed

RSS je tehnologija koja omoguęuje jednostavan način za automatsko preuzimanje informacija sa web stranica koje vam se svišaju. vi¹e

Kontakt

AO HPD ®eljezničar
Trnjanska cesta 5b/I
HR-10000 Zagreb
info@aozeljeznicar.hr

Paralelne stvarnosti 2016

ProduĀ¾eni vikend oko 1.11. smo proveli na više lokacija, rekli bi ljudi da smo se razbjeĀ¾ali kao rakova djeca no izgleda da dosta ekipe nije ĆØula za taj izraz veƦ rakove povezuju s RijeĆØkim alpinistiĆØkim klubom.
Dakle, bili smo u nekoliko paralelnih stvarnosti, 2 auta #aoĀ¾ultras ekipe su produĀ¾ili vikend i bili na Biokovu, neki su radili u ponedjeljak pa su "samo" vikend proveli na Dabrovima (2 auta), a jedan auto alpinista je ponedjeljak i utorak proveo na Paklenici.

U nastavku su izvještaji iz paralelnih stvarnosti:

---

Biokovo wellness tour 2016.

GrabeƦi cestom prema Slunju iskusni Jaran brunda pod teretom silne opreme, a nervoza i stres tekuƦeg tjedna polagano nestaju u oblaku dima. Nerazjašnjeno ostaje samo jedno pitanje – divlji kamp ili komocija apartmana. „Riješeno je“ promrmlja Marin nakon nekog vremena na što Ā®eljka, Pero i ja diĀ¾emo flaše nazdravljajuƦi ĆØinjenici da Ʀe Thule ovaj put ostati ĆØvrsto zatvoren. U sve boljem raspoloĀ¾enju nastavljamo kroz od boga zaboravljene krajeve te biljeĀ¾imo jednu asistenciju Reneovom posustalom Miceku koji te noƦi, naĀ¾alost, nije bio na Jaranovoj razini zadatka. U Makarsku stiĀ¾emo kasno, a lijeĀ¾emo još kasnije jer se domaƦinovo društvo ne odbija.

Jutro bez oblaĆØka, ajnc-A apartman (omoguƦio Jure), pogled na more, a od opreme sve osim hidromasaĀ¾ne kade, ali što je tu je ;). Svi se spremamo u Tommyja i gadno kasnimo. Parkiramo nisko pod Borovcem, odraĆ°ujemo dio pristupa, ali nakon vijeƦanja uspon odgaĆ°amo za sutra – dan je prekratak. Spuštamo se pa pravac Makar GDSK penjalište gdje penjemo sportiƦe. Ide nam, spremni smo za sutra!

Gledamo u itinerar što dalje, kaĀ¾e gala veĆØera - ne bunimo se. DomaƦa spiza it is. LiĀ¾emo prste i obasipamo Marinovu mamu Miru zasluĀ¾enim superlativima... fantastiĆØno!

Jutro isto kao i juĆØer, ali ovaj put ne kasnimo - pristupamo samouvjereno. Minutu nakon nas pod smjer dolaze Kranjci koje puštamo prve. Ulazimo Ā®eljka i ja, prate nas Pero i Marin - brzi smo. Slovenci nemaju skicu, penju neku varijantu drugog cuga - spori su. Nadobudno im dišemo za vratom, ali nam nakon detaljnog cuga bjeĀ¾e - ipak nisu toliko spori. Rješavamo smjer, cigareta i fotkanje na vrhu pa silaz uz crveno nebo - milina!

Gledamo u itinerar, kaĀ¾e opet gala veĆØera -  hmm… deja vu?! - ne bunimo se. Opet mama Mira, opet domaƦa spiza - magnifico!

TreƦe jutro bez oblaĆØka, brza kava s Doktorom i pravac Borovac. Osokoljeni Ā®eljka i ja pristupamo Lykopolisu dok Marin i Pero u autu još biraju. Sami smo u impresivnom ambijentu Velikog Borovca, Ā¾urimo ali ne zaboravljamo uĀ¾ivati, iz smjera izlazimo taman u sumrak. Opet crveno nebo, spuštamo se. Momci kaĀ¾u da su izabrali Sive jeze u Malom i da je kvaliteta stijene jedna od najboljih koju su penjali, meĆ°utim predugo biranje smjera rezultiralo je absajlom nakon drugog cuga. Ne dira ih to, dobro su raspoloĀ¾eni.

Danas nas itinerar navodi put najbolje pizzerije u gradu i pizze s kozicama te najpopularnijeg kafiƦa i dobre KujunĆ°uše. Slijede gastro i eno izazovi s Marinovim lokalnim drugovima do dugo u noƦ – ne Ā¾alimo se!

Zadnje jutro opet bez oblaĆØka, itinerar kaĀ¾e polagano ispijanje kave na rivi i check out - check! Uzimamo pite od sira (hvala Jure), opraštamo se od dragih ljudi i nastavljamo put Vrisovih Glavica. Za desert biramo Bez sunca se ne moĀ¾e! i Mirto Selvaggio. Sve se oduĀ¾ilo i kasnimo u dolasku pod stijenu, a kako nam ideja izvlaĆØenja zapelog uĀ¾eta po mraku nije nimalo privlaĆØna, nakon treƦeg cuga absajlamo.  Mlatimo pite i put pod kotaĆØe!

Opet grabimo cestom dok nam mlad mjesec i noƦno nebo osvjetljavaju put do Zagreba. ƈeškamo se po glavi i zakljuĆØujemo da smo pravi sretnici!

Hvala obitelji Šapit!

by
Ivan Lajtman

Ā®eljka Sokol, Marin Šapit, Petar Kasum, Ivan Lajtman
28.10.-01.11.2016.

Biokovo survival tour 2016

Kako 4 dana savršene prognoze na Biokovu pretvoriti u borbu za goli Ā¾ivot? Pa prvo strgate auto, zatim šator i za kraj se uputite u neki od najteĀ¾ih smjerova u blizini.    U upravo toj situaciji smo se našli: A) Orsat, Ā¾eljan nekih tvrdih ocjena tko bi rekao, B) Marko Mrše, moj prijatelj s veslaĆØkih i alp ski avantura, nevjerojatno jak i fit momak koji se upenjava u 6b-ovima i spreman da ga odvuĆØemo u neke duĀ¾ince, i C) Moi, spreman pak da se izbijem u svemu u što me ova dvojica odvuku. Dok je wellness 4orka u sastavu Ā®eljka, Kasum, Šampita i Lajtman uĀ¾ivala u blagodatima apartmana, materine spize i stijena po izboru, ranije spomenuta trojka se borila sa Ā¾icanjem za prijevoz, (ne)spavanjem u travi na buri, hordama pasa i dugih cijevi, te ostalim neizvjesnostima.   Nakon 2 dana penjanja Vrisovih glavica i jednog dana Basta, kolo sreƦe se okrenulo, u formi prijatelja iz Splita koji nam ostavlja svoj Hyundai i time omoguƦuje: pristup Borovcima, konaĆØni odmor u kolibici koja je nako 3 dana agonije djelovala kao vila 5*, i pokušaj smjera Aquarius (V. Borovac). Smjer je tvrdi madĀ¾arski 6c s dva detaljna cuga gdje u prvom 6c postoje 2 giba A0 koja još nitko nije oslobodio. Pipkali smo malo, zakljuĆØili da to mora iĆØ i da to nebumo bili mi. Orsat je vukao 6c-ove a ja uglavnom ostalo pokušavajuƦi i detalje slobodno. Do kraja smjera sam se oĆØekivano potpuno izbio (padali smo ko prvi i ja i Orsat) da bi u zadnjem teškom 6a+ morao izsjedat da bi izgurao gibove, dok je Orsatinjo prošao sve free tvrdeƦi da se radi o drugom najteĀ¾em spitanom smjeru na Biokovu.    Iako sam skoro usred izleta od muke stisnuo Eject, uz sve okolnosti ipak smo ostali tvrdi i fino se napenjali s maĆ°arskim hajlajtom zadnji dan - prste svih udova osjeƦao još danima.

Popeti smjerovi:

Aquarius 6c, A0 / 320m

Orsat, Mrše i RendĀ¾o

---

Nije popio lijek a okreƦe na Jugo

Bili smo u Paklenici. Zvijezda izleta se nije dala nagovoriti na pisanje izvještaja, pa sam obeƦala bacitI koju foru na njegov raĆØun. Kaj da vam velim.

Jedan auto, dva štrika, Stipe, Jug, Branimir i ja. Za Halloween smo penjali ƈa je od Draga (penjivi dio) i Centralni kamin.  Umaskirali smo se u ljeto pa smo kampirali. Jug je ogladnio i pojeo svu Dinkovu zalihu hrane. Osim juhe.

Do Sisveta sam toliko promrzla da nisam htjela penjati. Branimir i ja smo hodali do doma i tamo kuhali svoju kavu. I juhu.   Jug i Stipe su penjali Frankensteina i onda smo išli na pizzu. Ja sam jela juhu.

Nije to bilo kak je prije bilo.

Al je bilo!

Para Bura
Aquarius - prvi 6c
Aquarius - drugi 6c
Tvrda naveza pomalo raskvasila u borbi s vodenjakomAquarius - vrh
Cover photo - u borbi s vodenjakom
Ekipa s Paklenice - Branimir iza kamere
Okreće na Jugo
Valovi - Klacko i Ana
Attraverso L Arcobaleno - Borna i Kmeco na vrhu

created by: kmeco @ 2016-11-09 10:44:58 / updated by: kmeco @ 2016-11-09 10:47:28