Fotografski kutak: slike s penjanja.

na slici: Rajšel, Mesarić, Brebić
gdje: Paklenica
foto: Trpimir Jakovina, 08/2008

Učitaj iduću fotografiju ...
AO HPD Željezničar
Povijest odsjeka
Alpinistička škola
Alpinistički i sportski smjerovi u Hrvatskoj
Klek

Velebit

Okić

Paklenica

Vela draga

Kalnik

Sisol

Biokovo

Ledolomstvo u Hrvata (i malo šire)

Stijene iznad Bribira

Izvještaj sa ekspedicije Kavkaz 2018
Grossglockner via Stüdlgrat 29.04.2018 - izvještaj

Upozorenje

Penjanje je, po svojoj prirodi, potencijalno opasna aktivnost. Suština penjačkog iskustva jest u donošenju odluka: koje osiguranje upotrijebiti, koje smjerove penjati, kojoj informaciji vjerovati. više

RSS Feed

RSS je tehnologija koja omogućuje jednostavan način za automatsko preuzimanje informacija sa web stranica koje vam se sviđaju. više

Kontakt

AO HPD Željezničar
Trnjanska cesta 5b/I
HR-10000 Zagreb
info@aozeljeznicar.hr

Kao u stara dobra vremena

SMJER »KAO U STARA DOBRA VREMENA«

U JUŽNOJ STIJENI KLEKA

Ovaj smjer je zamišljen i započet još 1973, u »stara, dobra vremena«, kada smo imali napretek slobodnog vremena, kada je za penjanje bio na raspolaganju četvrtak jednako kao i nedjelja i kad još nismo znali da postoji »zavjera kišovitih vikenda« koju otkrivaju mnogi penjači kad se zaposle.

To je bio šesnaesti po redu smjer u južnoj klekovoj stijeni. Tim je brojem označen na fotografiji i skici.

Prvi penjači: Borislav Aleraj (AOV) i Vladimir Mesarić (AOŽ), 20. IX 1980.

Pristup: Kao za HPD-ov smjer.

Ulaz: Između žlijeba po kojem ide originaini ulaz u HPD-ov smjer (s desna) i onog kojim prolazi Velebitaška ulazna varijanta HPD-ovog smjera (s lijeva) uzdiže se uspravan stup.

Opis: Po stupu gore (A1, V) punu dužinu do drveta gdje je uobičajeno drugo osiguravalište u HPD-ovom smjeru (osig.). Kratko prepriječiti zasipanu jarugu HPD-ovog smjera do mjesta gdje se stup nastavlja. Preko prevjesnog ulaznog dijela na stup i po njemu gore (A2) 10 m. Nato kratka priječnica 2 m lijevo i dalje ravno gore po strmoj, razvedenoj stijeni do police (IV+, A1) (osig.). S police lijevo po razvedenoj pukotini i njome dalje koso i gore 30 m do nadsvođene police (IV+), malo desno od prvog osiguravališta u Velebitaškoj kratici HPD-ovog smjera. Po polici desno 10 m pod prevjesnu pukotinu. Po pukotini u prevjesu gore, pa preko omanjeg stropa na najizbočeniji trbušasti dio stijene, te dalje pukotinom na položeni teren do spoja s Varijantom između Dragmanovog i HPD-ovog smjera, odnosno Tonkinom priječnicom (A2) (osig.). Od osiguravallšta 3 m desno po polici do uspravnog razvedenog žlijeba. Po njemu 10 m gore (IV+) na nadsvođenu policu. Policom bez teškoća lijevo 10 m do kuta. Odatle preko omanjeg prevjesa u otvorenu, razvedenu, vršnu stijenu po kojoj gore i malo desno na rub stijene (IV).

Silaz: Po vršnom grebenu lijevo na vrh Kleka, a dalje po markiranom putu.

Ocjena: A2, IV+, visina 190 m. Ostavljeno je desetak klinova za orijentaciju. Za ponavljanje potrebno je ponijeti dosta klinova, osobito dugih i profiliranih.

Napomena: Na polici, na kraju druge dužine kao i u trećoj dužini, po kosoj pukotini do nadsvođene police, našli smo nekoliko starih kllnova. Ne znamo tko se i kada ovuda penjao. Može se pretpostaviti da su neki penjači na policu došli ili priječenjem s desna iz Varijante Z-2, ili pak odozdo iz jaruge HPD-ovog smjera po razvedenom obraslom žlijebu koji započinje 20 m lijevo od našeg smjera po stupu, i proteže se koso gore do spomenute police.

Borislav ALERAJ

Klek, južna stijena: 1 Cepinaški smjer, 2 HPD-ov, 2a Dragmanova ulazna varijanta HPD-ovog, 2b Velebitaška ulazna varijanta HPD-ovog, 2c Velebitaška kratica HPD-ovog, 2d Izlazna varijanta HPD-ovog, 3 Dragmanov smjer, 3a Varijanta između Dragmanovog i HPD-ovog, 7 Tonkina priječnica, 9 Žoharov stup, 9a Varijanta »Z-2«, 13 Tajanstveni smjer, 16 Smjer »Kao u dobra stara vremena«

P.S.

Prvi ponavljači smjera bili su Branko Ognančević - Đuza i Nino Kurtalj - Geza (ista dvojica su, kao odgovor Akcu i Dadi, blizu ispenjala i smjer "Teško vrijeme za matore"). Kasnije je ponavljan još nekoliko puta, ali teško da je kroz njega, u 25 godina, prošlo više od pet naveza.

created by: neven @ 2005-03-29 11:59:00 / updated by: neven @ 2005-04-27 19:17:29