Fotografski kutak: slike s penjanja.

na slici: Ana Bokuli
smjer: Divokozinim tragom, IV/III,M (Risnjak)
foto: Marko Duki, 12/2008

Uitaj iduu fotografiju ...
AO HPD Željezničar
Povijest odsjeka
Alpinistička škola
Alpinistički i sportski smjerovi u Hrvatskoj
Klek

Ekspedicije, putovanja, izleti
Novosti
Linkovi

Klasika i neoklasika Paklenice (12&13.10.2019.)
Ne bas uspavani Div - Klek 2019.
Dnevnik terena (Kamenjak 14. i 15. 9. 2019.)
Grazer Bergland - izvje
Za Marlenu...

Upozorenje

Penjanje je, po svojoj prirodi, potencijalno opasna aktivnost. Suština penjačkog iskustva jest u donošenju odluka: koje osiguranje upotrijebiti, koje smjerove penjati, kojoj informaciji vjerovati. više

RSS Feed

RSS je tehnologija koja omogućuje jednostavan način za automatsko preuzimanje informacija sa web stranica koje vam se sviđaju. više

Kontakt

Petrović u smjeruLokacija: Klek
Stijena: južna stijena

Smjer: Profesorska priječnica
Prvenstveni uspon: L. Čaklović (AOV) i N. Petrović (AOŽ)
Datum: 13.06.1991.
Ocjena: VI+, A0
Dužina smjera: 60 m (ukupno 150 m)
Vrijeme penjanja (prvi penjači): 6h

Oprema: 50 m uže, set stopera, 8 kompleta (svi potrebni klinovi su u stijeni ali je pitanje da li jos drže!)

Karakteristika: Izrazita priječnica koja spaja dva klasična smjera (po jednom ulazi, a po drugom izlazi). U smjeru je potrebno napraviti jednu priječnicu u nategu, te jedan abseil.

Dostup: Od pl. doma na Kleku markiranim putem prema vrhu. Na sedlu (kod spomen-ploča) skrenuti pod južnu stijenu, te do ulaza u Omladinski smjer.

Silaz: Markiranom stazom u dom.

Opis: Ići po Omladinskom smjeru dvije dužine. S drugog osiguravališta se malo spustiti i priječiti desno prema velikim, visećim ljuskama. Po njima do kraja i onda gore po sustavu tankih ljusaka do police (spit!). S nje opet malo desno preko krušljivih blokova u nategu prema polici na kojoj se nalazi osiguravalište Tridesetogodišnjeg smjera (kk). Po toj polici opet desno do kraja do spita s alkom. S njega spust užetom 15m i malo gore na iduće osiguravaliste (k). Ravno gore po strmoj ploči u prevjesni kamin (stari kk) i kroz njega u žljebinu u Tajanstvenom smjeru, po kojem na vrh stijene.

Detaljnije o smjeru: Smjer je svoje ime dobio iz dva razloga. Prvo, da nastavi gradaciju imena susjednih smjerova (Omladinski, Studentska varijanta Omladinskog smjera). Drugo, zato što su obojica prvih penjača u doba kad je smjer ispenjan bili profesori (Čak na PMF-u, Neven u srednjoj školi).

Napomene: Smjer je prvi put ponovljen tek nakon 16 godina (u lipnju 2007.), a to su učinili Velebitaši Bojan Čobanić i Nikola ©oić. Inače je koristan jer omogućuje lagan spas iz Tridesetogodišnjeg. Naime, prije nekih 20 godina dvojica su varaždinskih penjača zapela u ključnom prevjesu nad osiguravalištem u tom smjeru. To se desilo jer su navodni autori Tridesetogodišnjeg ekspanzivne klinove na tom mjestu zabili pri spustu s užetom i na prevelikom razmaku. Tako je Varaždinac, koji je skoro savladao taj prevjes, pošteno pao i pritom oštetio svoj penjački pojas i pogubio dosta opreme. Nakon toga su se on i partner odlučili na abseil. Međutim, uže im je bilo prekratko da dosegnu podnožje te veoma prevjesne stijene. Uspjeli su se dočepati jedino vrha jednog tankog stabla po kojem su, riskirajući da se ono slomi, ipak nekako stigli do zemlje. Dobro, sad spomenuti prevjes više i nije takav bauk jer su ga neki kasniji ponavljači (kojima se hrabrost nalazila u ruksaku) opremili sigurnim spitovima. A time se izgubio i spasonosni karakter Proferske priječnice.

P.S. Kao prozvana osoba s hrabrim ruksakom (čitaj:bušilicom), a glede Tridesetogodišnjeg, napomenuo bi da sam, također i jedina osoba koja je dotični smjer ispenjala 3! puta. Prvi puta sam ga penjao bez spitova i bez bušilice, i cijelo vrijeme sam bio u vodstvu naveza. Smjer je atraktivan, ali mi se nije svidjelo da su u prevjesu ekspanzivci zabijeni u absajlu, i to na takvom razmaku, da ih nije moguće ukopčati bez antene. Pri svom drugom usponu (također kompletno vodeći smjer) dodao sam 4 spita, od kojih jednoga na visećem štandu, čime je smjer postao sigurniji i pristupačniji, a da su ga prvi penjači opremali odozdo, vjerujte, i oni bi bušili na takvom razmaku! Uostalom smjer je i dalje tu, penjao sam ga ove godine s Orsatom (ovaj puta konačno kao drugi), a ljetos su njime projurili i Martinović i Čuja (možda ne baš tim redoslijedom), i svatko ima priliku procijeniti moje djelo ili nedjelo.   Klacko

Skica smjera Profesorska prijeènica, preuzeto iz HPSkica smjera

created by: marko @ 2003-08-12 12:41:01 / updated by: neven @ 2007-07-05 10:17:32